אני מנגישה לפניכם תוכנית עסקית בעולם החתונות הקשור למכירה של שמלות כלה וביגוד והנעלה נלווים לכל הסובבים של הכלה במטרה לגרום לכל מי שמעוניינת לפתוח סטודיו לשמלות כלה לקבל מידע מקצועי בדבר.
לפניכם תוכנית עסקית מקוצרת:

תקציר מנהלים
"הפמליה של הכלה" היא חנות לבגדי חתונה שאין כמותה. בעוד שרוב חנויות הכלות הקמעונאיות מתמקדות במכירת שמלות כלה, ההתמקדות של החנות היא על כל השאר. אנו נותנים מענה לאמהות החתן והכלה, השושבינות ונערות הפרחים. בנוסף אנו נספק מגוון אביזרים לכל החברות של הכלות.
מטרות
"לפמליה של הכלה" יש את היעדים הבאים:
- להיות נקודת המפנה העיקרית של חברות הנשים במסיבת כלות לאחר שהכלה רכשה את שמלתה (כלומר אם הכלה, אם החתן, שושבינות, ילדות פרחים, הנעלה ואביזרים).
- לקבל מכירות נמרצות בשנים עשר החודשים הראשונים של הפעילות.
- בשנה 3, מכירות יותר מכפול מרמה בשנה הראשונה והכנסה נטו של לפחות 10% מהמכירות.
שליחות
הפמליה של הכלה היא בוטיק המספק לבוש ואביזרים לחברות של הכלה. אנו מאמינים במתן שירות לקוחות מעולה וביצירת חווית קנייה נינוחה ומהנה. אנו מאמינים גם במתן סביבת עבודה לעובדים שלנו שהיא מקצועית ומהנה, ומאפשרת לעובדים שלנו להיות משאבים אמינים ובעלי ערך ללקוחותינו.
מפתחות להצלחה
כדי להצליח בעסק הזה, על פמליית הכלה:
- ליצור ולשמור על המוניטין עצם היותו נקודת מפגש לרכישה עבור כלות מעבר לשמלת הכלה.
- להקים רשת הפניות חזקה בין היתר בענף הכלות.
- לספק שירות לקוחות מעולה.
- לשמור על שילוב חדש של מלאי.
סיכום החברה
הפמליה של כלה הוא בוטיק קמעונאות חדש שיהווה תוסף ייחודי לחנויות הכלות הקיימות באזור. בעוד שרוב חנויות הכלות מתמקדות בלספק את שמלת הכלה שלה, המוקד של פמליית הכלה הוא כל דבר מלבד שמלת הכלה. מוצרי הליבה שלנו כוללים לבוש אם הכלה ואמא לחתן, לבוש השושבינות, לבוש ילדות פרחים, הנעלה לכלות ואביזרי כלה, כמו רעלות, כיסוי ראש ותכשיטים. המטרה שלנו היא להיות נקודת עצירה לחפצים מעבר לשמלת הכלה, ולספק חווית קנייה מספקת ללקוחותינו.
מוצרים
פמליית הכלה תישא לבוש אם לכלה, אם לחתן, שושבינה ונערת פרחים. בנוסף, נוביל נעלי כלה ואביזרי כלה כמו רעלות, כיסויי ראש ותכשיטים. אנו שואפים לספק מוצרים במגוון רחב של סגנונות וטווחי מחירים באיכות טובה וממעצבים מכובדים.
השמלות יימכרו בעיקר על פי הזמנה לפי הזמנה. אנו נשמור שמלת דוגמאות מכל סגנון בחנות ללקוחות להתנסות, וברגע שהם יחליטו על סגנון, אז נזמין אותו במידותיהם ובגוון שבחרו. אם עם זאת, לקוח מרוצה ממדגם הרצפה, תהיה לו האפשרות לרכוש פריט זה.

כאשר מבצעים שמלה לפי הזמנה, יידרש פיקדון שאינו ניתן להחזר של חמישים אחוז. ברגע שהשמלה מגיעה, הפיקדון יוחל על המשקל. תשלום מלא יידרש לפני שהלקוח יוכל לקחת את השמלה מהחנות. רעלות וכיסויי ראש יימכרו באותו אופן כמו השמלות. נעליים ותכשיטים יימכרו בעיקר מהרצפה.
מלאי כלות נרכש בדרך כלל בשתי עונות: סתיו ואביב. עונת רכישת הסתיו מיועדת בדרך כלל לפריטים שיוצגו בחורף ובאביב, ואז ילבשו באביב ובקיץ. עונת הקנייה באביב מיועדת לרוב לפריטים שיוצגו בקיץ ובסתיו, אשר ילבשו אותם בסתיו ובחורף.
רוב המעצבים קובעים "מינימום", כלומר הם דורשים רכישה של מספר מסוים של שמלות לדוגמא בכל עונה נתונה. יש מעצבים שדורשים כי כל הדוגמאות יירכשו בבת אחת, בעוד שמעצבים אחרים מאפשרים למכור את הדגימות לאורך העונה. דפוס הקנייה של פמליה של כלה יהיה פונקציה של דרישות המעצבים כמו גם דרישת הלקוח למוצרים חדשים.
הפמליה של הכלה תעקוב אחר "אחוז ההצלחה" (מספר הפעמים ששמלה מסוימת נרכשת), ואם שמלה נמכרת בצורה גרועה, היא תוזל, תמכר את המדף ותוחלף בפריט מלאי חדש.
סיכום ניתוח שוק
בחמש השנים האחרונות מחוז מולטנומה באורוגון, ארה"ב ראה באופן קבוע כשתים עשרה אלף חתונות בשנה. על פי תחזיות אוכלוסיית מחוז מולטנומה, מספר הנשים כאן יגדל בכשלושה אחוזים בחמש השנים הקרובות. ניתן להסיק מעובדות אלו כי קיים בסיס לקוחות איתן שיגדל מעט בשנים הבאות.
מה שמיוחד בפמליה של הכלה הוא שהוא שם זרקור על רכישות החתונה שבדרך כלל מאפילות על ידי רכישת שמלת הכלה. שמלות כלה מהוות, בממוצע, כ -6.1% מסך ההוצאות לחתונה, ואילו לבוש האמהות, לבוש המלווים ואביזרים מהווים ביחד 7.8% נוספים מכלל הוצאות החתונה. הפמליה של הכלה מתמקדת ב -7.8% שהם בדרך כלל מחשבה לאחור עבור מרבית חנויות הכלות.
הפמליה של הכלה היא חנות שאין כמותה. זה יוצר סביבת קניות בה מטפלים באמהות, שושבינות ונערות פרחים, כמו גם הכלה.
סיכום אסטרטגיה ויישום
לפמליה של כלה היתרון המובהק שהיא החנות היחידה מסוגה בשוק שלה. אסטרטגיות השיווק והמכירה שלנו ידגישו את היתרונות הייחודיים שלנו למסיבת החתונה של מחוז מולטנומה:
- מגוון רחב של סגנונות לבוש, מעצבים ואביזרים
- את תשומת הלב שאנחנו מקדישים לכל החברות במסיבת החתונה
- המיקום הנפלא שלנו באזור קניות יעד
האסטרטגיה השיווקית שלנו מתחילה ברישומים מודפסים ברשת ובאינטרנט במדיה לחתונה, וממשיכה באמצעות רשתות של יועצי חתונה. המיקום שלנו, ליד חנויות משלימות וקניון יוקרתי, ייצור תנועה נוספת ברגל.
אסטרטגיית המכירה שלנו נועדה "לסגור את העסקה" – מרגע שלקוח פוטנציאלי נכנס בדלת, היא תדע שמקומה בחתונה, וצרכיה, חשובים לנו. ניצור אווירה שהופכת את הקניות של "הפריטים האחרים" למשמעותיים כמו חוויית הקניות לשמלת הכלה. בחנויות אחרות, אמהות, שושבינות וחברי מסיבת חתונה אחרים הם לעתים קרובות מחשבה נוספת. אצל אמהות, משרתות ועוד, הן יקבלו באותה מידה בולטות ותשומת לב כמו שהכלה תקבל בעת קניות בשמלות.
סיכום תוכנית האינטרנט
אתר הפמליה של הכלה יהווה כרטיס ביקור מורחב לחנות. המבקרים יוכלו לקבל מידע על המעצבים שאנו נושאים וכן מידע בסיסי בחנות, כגון מיקום ושעות חנות.
האתר יהיה גם משאב לשושבינות שאינן מסוגלות להיכנס פיזית להזמין את הלבוש שלהן. באמצעות כניסה מאובטחת, הם יוכלו לספק את המידע הדרוש לביצוע ההזמנה. זוהי נוחות נוספת שרוב חנויות הכלות אינן מציעות.
תכנית פיננסית
בסביבת הכלה צופים להיות רווחיים בסוף שנת הפעילות השנייה שלה. כדי להפעיל את העסק נצטרך להשיג מימון. נתח השוק הראשוני יהיה צנוע; עם זאת, צמיחה משמעותית בנתחי השוק צפויה בשל הנישה הייחודית שאליה מכוונת החנות. נתח השוק צפוי לגדול בקצב צנוע יותר לאחר שנה שלוש.